خبر آرشیوی:

 

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

انتقاد نماینده بهشهراز برداشت بی رویه معادن حاشیه جاده بین المللی

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن - نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از برداشت بی رویه معادن واقع در مسیر جاده بین المللی در محدوده شهر رستمکلا و نظارت بیشتر بر فعالیت بهره برداران این معادن شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی" ،احمدعلی مقیمی در جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری بهشهر گفت : بهره برداری بی رویه از معادن سنگ شهر رستمکلا که در مجاورت جاده بین المللی شرق به غرب کشور واقع است ، چهره زشتی به این منطقه داده است.

وی افزود : بر اساس قانون ، بهره برداران معادن موظفند پس از اتمام بهره برداری ، زمین های مورد استفاده را تسطیح کرده ، درختان سازگار با محیط در آن بکارند ، اما نظارت ضعیف سبب شد تا بهره برداران معادن در این منطقه به وظیفه قانونی خود عمل نکنند.

مقیمی گفت : به رغم آن که این زمین ها در مالکیت بخش خصوصی قرار دارد اما باید تهمیداتی اندیشیده شود تا لایه بیرونی این معادن که در معرض دید مسافران و مردم قرار دارد، برداشت نشود.

نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس از نظارت مسوولان شهرستان گلوگاه بر استخراج معادن قدردانی کرد و گفت : با وجود این که برای بهره برداری از معادن حاشیه جاده بین المللی در محدوده گلوگاه پروانه صادر شده ولی مسوولان شهرستان به مالکان اجازه چنین کاری را ندادند.

وی به ظرفیت بالای گردشگری شرق مازندران اشاره کرد و افزود : آثار خبر آرشیوی:تاریخی و طبیعی این مناطق ارزش ماندگاری بیش از سه روزی گردشگران و مسافران را دارد اما تاکنون زیرساخت های لازم برای اسکان و جذب بیشتر گردشگر فراهم نشده است.

او ادامه داد : به عنوان نمونه مسافران فراوانی به بهشهر سفر می کنند ولی به جز چند مکان خبر آرشیوی:تاریخی مشهور ، انتخاب دیگری برای بازدید ندارند در حالی که این منطقه مملو از آثار خبر آرشیوی:تاریخی و طبیعی ناشناخته و معرفی نشده است.

مجموعه تفریحی ، خبر آرشیوی:تاریخی عباس آباد ، باغشاه ، کاخ صفی آباد ، غارهای هوتو و کمربند ، تالاب بین المللی میانکاله ، شهر خبر آرشیوی:تاریخی گوهر تپه و چشمه عمارت ، از جمله مکان های خبر آرشیوی:تاریخی و تفریحی شهرستان بهشهر است که همواره و در فصول مختلف سال ، مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد ./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا